Hochschulschrift - Doktorarbeit (46)

341.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Voehringer-Martinez, E.: Dynamics, ionization and charge separation in superheated metastable water. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
342.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Etzkorn, M.: Proteins precipitates, agregation kinetics and membrane protein receptors characterized by solid-state NMR. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
343.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Fohrer, J.: NMR-spektroskopische Untersuchungen an katalytischer RNA. Dissertation, Universität Frankfurt, Frankfurt (2008)
344.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mukrasch, M.: Untersuchung des Tau-Proteins mit Hilfe von NMR-Spektroskopie. Dissertation, Universität Frankfurt, Frankfurt (2008)
345.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Gekel, I.: Epac-mediated modulation of neurotransmitter release from cultured hippocampal neurons. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
346.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Herold, N.: Proteomic and structural analyses of purified Drosophila melanogaster spliceosomal complexes and analysis of protein composition of purified Drosophila melanogaster U11/U12 di-snRNPs. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
347.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Portella-Carbo, G.: Determinants of water and ion permeation through nanopores. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
348.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wiederhold, K.: Biophysikalische und thermodynamische Charakterisierung der neuronalen SNARE-Komplexbildung. Dissertation, Georg-August-Universität Göttingen, Göttingen (2008)
349.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pilarski, S.: Regulation of the homeoprotein Hesx1 via Mad2l2 and the anaphase promoting complex. Dissertation, Georg-August-Universität, Göttingen (2008)
350.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Harke, B.: 3D STED microscopy with pulsed and continuous wave lasers. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
351.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Seidel, K.: Structural characterization of membrane proteins by solid-state NMR spectroscopy. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
352.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hub, J.: Selectivity, regulation and inhibition of aquaporin channels. A molecular dynamics study. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
353.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Stein, A.: Untersuchungen zur Rekonstitution der SNARE-vermittelten Membranfusion. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2008)
354.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Seeliger, D.: Geometry-based conformational sampling of proteins. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
355.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Korukottu, J.: Rapid determination of high-resolution protein structures by solution and solid-state NMR spectroscopy. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
356.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Odronitz, F.: Genomics and phylogeny of motor proteins: tools and analyses. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
357.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bretschneider, S.: Ground-state-depletion fluorescence microscopy. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
358.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hippchen, H.: Konfokale Einzelpartikel-Detektion von fluoreszenz-kodierten Nanospheres. Dissertation, Universität Braunschweig, Braunschweig (2008)
359.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kim, H. Y.: Characterization of the amyloid precursor α-synuclein by NMR spectroscopy. Dissertation, Universität Göttingen, Göttingen (2008)
360.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Netter, C.: Structural analyses of spliceosomal proteins: the Prp19-complex and the U11/U12 65K protein. Dissertation, Universität Witten/Herdecke, Witten/Herdecke (2008)